Facebook Share

Antrenament individual sau antrenament în grup? Ce recomanzi și de ce?

Fiecare are meritele lui. Înainte de toate hai să răspundem cât mai precis care sunt nevoile tale?

 

  • Antrenamentele de tip „clasă”

În primul rând, clasă în limba română înseamnă altceva, dar probabil dicționarul limbii române se va adapta (ca și pentru termenul”locație”) și îi va face și lui loc cu semnificația intenționată în industria fitness-ului, acela de oră de grup. Cu cât un antrenament este facut de o grupă mai mare, cu atât va fi mai puțin axat pe a maximiza potențialul fiecăruia, respectiv cu atât mai puțin va ține cont de particularitățile și deficitele posturale inerente ale participanților, respectiv de nivelul lor de pregătire. Cu alte cuvinte, dacă se duc 15 corporatiști la aceeași „clasă” de body pump, atunci: 3 o să se simtă bine, 5 o să ajungă prea obosiți – sfârșind prin a se supraantrena, înca 5 o să plece cu dureri de spate și genunchi pentru ca au probleme posturale suficient de avansate, iar pentru 1 sau 2 o să fie floare la ureche, deci un stimul de decondiționare. Iar dacă instructorul face din această clasă o competiție între el și cel care e mai breaz dintre participanți… atunci toți ceilalți vor avea de suferit. Pe scurt: nu sunt pentru antrenamente de grup ca principală formă de condiționare, pentru că timpul e ceva prețios și ireversibil, iar dacă vrei să obții cu adevarat ceva valoros, trebuie să investești energie, pricepere, atenție și uneori și bani, daca cele anterioare îți lipsec! … ceea ce pentru unii este o veste bună, nu crezi?

  • Individual

Un antrenor priceput și care își dă și interesul te poate progresa MULT mai bine și mai repede decât la antrenamente de grup. Un ochi bun, înțelegerea profundă a biomecanicii, înțelegerea utilității fiecărui exercițiu… toate astea te pot ajuta să scoți clientul din dureri de șale și să îl ajuți se simtă foarte bine chiar din primele 5 ședințe. Anumiți oameni au nevoie de atenție specială (hernii inghinale, hernii de disc, cezariene etc.) cel puțin în primele luni. Ulterior, în funcție de nevoile lor și de disponibilitate la adaptare ei pot trece la…

  • Antrenamente în grupuri mici

Sunt mai rare și noi am încercat asta. Oamenii au avut succes și noi am pastrat grupele în funcțiune, dar prioritare au rămas tot antrenamentele individuale. Avem câteva grupe mici de 3 oameni. Accentul trebuie să cadă pe calitate, astfel la antrenamentele de grup fiecare are programul lui individual de urmat; iar acest program este dezvoltat, la fel ca în cazul ședințelor 1-on-1, în urma unei evaluări amănunțite. La antrenamentele de grup stăm cu toții în aceeași zonă sălii și scopul meu rămâne acela de a observa când execuți cu ușurință exercițiul din program pentru a-ți putea recomanda progresia către următoarea variantă mai complexă a acelui exercițiu. În mod similar, dacă văd că în acea zi ai dificultăți cu un exercițiu pe care în mod normal îl faci fără probleme, imediat recomand o regresie, adica o formă mai simplă. Dacă am postulat ca nu ai nevoie de atenție specială, atunci îți poți atinge de asemenea obiectivele cu antrenamentele de grup mai sus descrise, evident, cu precizarea că o să fie mai lent.

În principiu, nu recomand antrenamentele de tip clasă nimănui care își prețuiește timpul, deoarece investiția de timp și energie este foarte puțin să aibă efectul dorit. Cu excepția situației în care grupa este foarte omogenă. stimulul va fi impropriu. Desigur, pentru că există cerere și sunt profitabile pentru săli, antrenamentele de tip clasă vor continua să existe, deci soluția este ca instructorii și organizatorii să sublinieze participaților că aceste ore de grup sunt binevenite ca un punct de intrare pentru novici și ar trebui să îi educe pe aceștia astfel încât să devină mai conștienți de nevoile lor adevărate. Tranziția către antrenamente mai individualizate cu siguranță este binevenită și profitabilă pentru săli și pentru client.  Desigur, dacă faci un astfel de antrenament pentru diversitate și ai un program de antrenament calitativ și cu adevărat individualizat, atunci primești și diversitatea dorită și limitezi „pierderile”.

Indiferent de ce tip de program preferi, trebuie să te asiguri că poți respira corect și aici îți pun la dispoziție o serie minunată pentru a înțelege cum să îți re-educi respirația (asigură-te că treci prin toate cele 6 episoade youtube atașate link-ului de mai jos), iar asta te va ajuta în toate antrenamentele tale și te va ajuta și să scazi stresul și anxietaeta în viața ta:

… precum și să te educi despre cât de complex este „core”-ul în realitate, deoarece crunch-urile nu îți vor rezolva problema:

 

Comments

comments

Facebook Share