Facebook Share

Cum să ai mai multă energie?

I Elimină stresorii care îți consumă energia

Pasul 1: te rog completează 

HLC Nutrition and Lifestyle Questionnaire

Logica acestui chestionar este simplă:

  • categoriile cele mai influente asupra celorlalte sunt listate de sus în jos
  • pentru a avea mai multă energie, tot ce trebuie să faci este să elimini stresorii din prima categorie care are punctajul în zona roșie, de sus în jo

Pasul 2: alege 3-4 elemente la care ai avut punctaj mare din acea caterogie și schimbă acel obicei

Exemplu:

  • dacă ai avut punctaj în zona galbenă la prima categorie „You are what you eat” și punctaj în zona roșie la „Circadian Health”, atunci vei alege 3-4 elemente la care ai punctat mult din  „Circadian Health” precum…
  • … întrebarea 4: „Do you commonly go to bed after 10:30 PM?” are 10 puncte dacă te culci frecvent prea târziu;
  • peste 90% din problemele cronice dispar odată ce reușești să te culci la ore sănătoase.

Pasul 3: ține-te de obiceiurile bune implementate!

Pasul 4: refă chestionarul la fiecare 2-3 luni!

 

Atenție!

Întrebări precum: „8. Do you wake up at night between 1:00 am and 4:00 am and have a hard time falling back to
sleep?”  și „9. Do you tend to have a hard time staying awake in the afternoon after eating lunch?” pot indica o alimentație dezechilibrată sau un dezechilibru hormonal dacă ele persistă în ciuda faptului că te culci înainte de 10:30.

 

 

II Mănâncă echilibrat

 

Deoarece fiecare dintre noi are nevoie de diferite proporții de macronutrienți în funcție de: bagaj genetic, ocupație, nivel de stres, gradul de activitate fizică, efortul mental, tabloul hormonal etc. și în plus, aceste nevoi se schimbă de la o zi la alta, de la o săptămână la alta și de la un anotimp la altul, recomand să folosești acest „tahometru” pentru a identifica atunci când te afli în cele 2 situații

  • exces de carbohidrați, ceea ce te poate face mai agitat sau chiar anxios, cu treceri rapide de la stări energice la stări de oboseală (vezi colțul dreapta-sus)
  • exces de grasimi și proteine, ceea ce te face să te simți greoi, încetinește digestia, reacțiile etc. (vezi colțul stânga-sus)

Pe termen lung țelul tău este să descoperi ce este optim pentru corpul tău, iar acele mese trebuie să satisfacă următoarele condiții:

  • nu îți este foame 3-4h până la următoarea masă
  • nu ai pofte în acest interval
  • te poți concentra cu ușurință și ești performant
  • ai suficientă energie
  • nu îți cauzează indigestii, balonări sau alte tipuri de disconfort gastric.

Folosește tahometrul pentru a identifica ce ți-a priit și ce nu.

Atenție: dacă nu dormi suficient și calitativ este foarte puțin probabil ca inclusiv mesele potrivite ție să poată satisface condițiile de mai sus.

 

Nu ezita să îmi ceri ajutorul pe pagina de Facebook!

Lasă-mi un comentariu mai jos dacă te-a ajutat acest material.

 

Observație: această postare este relevantă pentru participanții „Bucurie în mișcare 2019 Galați”.

 

 

Comments

comments

Facebook Share