Facebook Share

Foarte importante!

Somnul și hrana sunt singurele care ne susțin regenerarea și transformarea corpului – adică au un rol anabolizant.

Sportul este doar un stimul care îi transmite corpului mesajul „transformă-te, adaptează-te”. Ține cont că sportul este o activitate catabolică, iar când suntem în catabolism țesuturile noastre se descompun.

Somnul de calitate este urmatorul:
– între 10 PM și 2 AM se reface corpul
– între 2 AM și 6 AM se reface mintea

Dacă nu dormi în acest interval, pur si simplu ratezi fereastra de timp în care sunt secretați hormonii necesari refacerii. Și pentru ca nu mai ai parte de regenerare, asta te face să îmbătrânești prematur. Din experiență pot să-ți confirm că face o diferență enormă să beneficiezi de această regenerare absolut gratuită și eficientă. Nu poți compensa prin stimulenți (bauturi energizante, zaharuri, tutun etc.) nicicum lipsa somnului de calitate.

Hrana… corpul tău este ceea ce ai mâncat (și absorbit prin piele) în ultimii ani. Iar slăbitul, creșterea în masă musculară și orice vrei să mai obții de la corpul tău, este o chestiune de hormoni. Hormonii sunt responsabilii cu adaptarea și transformarea corpului tău. În măsura în care hrana și apa conțin alți hormoni, pesticide și substanțe improprii, corpul va prioritiza supraviețuirea ta. Adică detoxifierea, imunitatea, adaptarea la stresul pe care i-l administrezi prin alimentația improprie.

Deși nu e „rocket science”, o poți da în bara în nenumărate feluri cu mâncarea în ziua de azi datorită numeroaselor alternative sub-optime, lipsei de educație, lipsei de conștientizare, trend-urilor comerciale etc.. Ceea ce înseamna că în loc să forțezi corpul să se apere și curețe de tot felul de substanțe folosite în agricultură și comerț, îl poți hrăni cu lucruri mai sănătoase, care să-ți faciliteze transformarea în ceea ce vrei sa fii!

 

 

În Romania și chiar și în București încă este relativ ușor să faci rost de legume de la țară, carne sănătoasă (indiferent că e albă sau roșie) etc. Trebuie doar să conștientizezi rolul enorm pe care îl joacă mâncarea de calitate în viața ta. Da, mănânci ca să trăiești, dar fără hrană de calitate, asediezi corpul (și creierul) cu o atilerie de substanțe nocive, ceea ce constituie un mare handicap pe care îl conștientizezi abia după ce l-ai rezolvat.

Noi am supraviețuit ca specie pentru că secretăm hormoni în ordinea urmatoare:

1) hormoni de stres (ca să ne adaptăm la activitățile cotidiene). În măsura în care mai are resurse, corpul va secreta…

2) hormoni de refacere și regenerare. Iar abia dupa aia va secreta…

3) hormoni sexuali. Nu-i așa că-i simplu? Doar animalele care pot să iși procure hrana de calitate și un culcuș sigur sunt îndreptățite să se înmulțească. Și în masura în care nu poți să îți asiguri asta pentru că te culci târziu și mănânci prost, o să îți scada și potența și poftele.

Trebuie, așadar, să fii conștient că pe lângă sămânța pe care o plantezi prin antrenament (stimulul), ai nevoie să o și uzi regulat și să îi asiguri un sol de calitate. Cum fiecare metabolism e unic, nici ție nu ți se vor potrivi probabil toate dietele de pe internet. În incheiere: e al naibii de important să integrezi sportul cu alimentația, odihna, munca și alte bucurii!

 

 

Comments

comments

Facebook Share